لیست اختراعات محمد شهابي


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 3
تاریخ اظهارنامه: 1397/09/03
تاریخ ثبت: 1397/09/03
خلاصه اختراع:

يكي از روش هاي ارتقاء ميزان توليدات زراعي در واحد سطح، استفاده از خاكپوش ها در انواع مختلف مي-باشد. متاسفانه در برخي اوقات عدم آگاهي از ميزان اثربخشي اين روش بر تغييرات دما و رطوبت بستر كشت، نتايج سوء بر روي محصول نهائي خواهد داشت. بنابراين با داشتن اطلاعات اوليه از ميزان اثرگذاري خاكپوش ها قبل از استفاده، مي توان در انتخاب انواع مناسب¬تر قدم برداشت. ايجاد محيطي كه شرايط آب و هوائي و تابشي خورشيد در آن شبيه سازي شده است، مي تواند در ارزيابي خاكپوش ها كمك نمايد. استفاده از سامانه مدنظر قادر به ايجاد تابش¬هاي مشابه خورشيد در بازه مورد نياز گياه بوده و همچنين تغييرات دما و رطوبت در طول زمان آزمايش ثبت خواهد شد و با مشاهده توزيع دمائي، اثربخشي هر يك از نمونه هاي مورد آزمايش تحليل مي¬گردد. با قرار دادن اين روش در فرآيند توليد خاكپوشها، مي توان مشخصه هاي فني و اثرگذاري را همراه آنها در بازار عرضه نمود تا مصرف كننده با توجه به نياز خود و شرايط جغرافيائي و آب وهوائي منطقه، اقدام به خريد نمايد.

تاریخ اظهارنامه: 1391/03/17
تاریخ ثبت: 1392/02/18
خلاصه اختراع:

يكي از دلايل افزايش مصرف سوخت شرايط محيطي بخصوص دما مي¬ باشد. در اين طرح با استفاده از گاز خنك موجود در لوله هاي سيستم كولر، هواي ورودي به سيلندر خنك شده و در نتيجه باعث كاهش مصرف سوخت و افزايش توان موتور مي گردد. براي اين منظور يك سرد كن مياني كه مي تواند به صورت دو استوانه تودرتو يا يك رادياتور كوچك باشد در ميان لوله هاي گاز بين اتاقك اتومبيل و كمپرسور متصل مي شود. در اثر عبور گاز خنك كولر از سردكن مياني، بدنه آن سرد شده كه در صورت عبور هواي بيرون از وسط آن هوا نيز خنك مي شود. اين سرد شدن هواي ورودي سبب افزايش جرم حجمي و تعداد مولكول هاي هوا نسبت به هواي گرم بيرون مي شود. افزايش تعداد مولكول هاي هوا نيز به نوبه خود باعث بهسوزي سوخت و كاهش مصرف آن و همچنين افزايش توان موتور مي گردد. همچنين جهت افزايش حجم هواي ورودي مي توان از يك فن قوي و كوچك الكتريكي قبل از سردكن مياني استفاده نمود. لازم به ذكر است كه تمامي اجزاء اين طرح در كشور قابل ساخت بوده و اين طرح قابل استفاده در تمام خودروهاي داراي سيستم كولر مي باشد.

تاریخ اظهارنامه: 1394/04/15
تاریخ ثبت: 1396/08/06
خلاصه اختراع:

اين سيستم براي تست ياتاقان از نوع كفشكي ژورنال و تراست روتورهاي GG و PT توربين SGT600 به تنهايي و به صورت همزمان بكار مي رود عملكرد ياتاقان هاي هيدروديناميك كفشكي در توربين بطور كلي در حالت RUN UP و سرعت كاري و در حالت SHUT DOWN داراي اهميت مي باشد. بطور كلي روتور GG داراي 2 سرعت بحراني و روتور PT داراي 1 سرعت بحراني قبل از دور كاري (FULL LOAD) مي باشد و به همين دليل در فاز RUN UP و SHUT DOWN ارتعاشات اجباري به روتور و ياتاقان هاي آن وارد مي شود كه اين ياتاقان ها بايد تا حد امكان از اين ارتعاشات محفوظ بمانند . راه هاي حفاظت از ارتعاشات اجباري فوق الذكر ، بالانس دقيق موتور ، بالا بردن سختي ياتاقان و استفاده از سختي فيلم روغن مي باشد . براي توربين SGT600 دو پارامتر اول به خوبي در طراحي ياتاقان و پروسه بالانس ديده شده است و استفاده از سختي فيلم روغن در ياتاقان هاي هيدروديناميك در سرعت هاي بالا به خوبي امكان پذير است. همچنين براي استفاده از اين سختي ، بايد فشار و دماي ورودي و خروجي روغن مصرفي ياتاقان كه با فشار معين به نازل هاي بين كفشك ها رسانده مي شود در حد معيني باشد تا بتوان از تشكيل و سختي مناسب فيلم اطمينان حاصل نمود تا در فاز راه اندازي و خاموشي توربين ياتاقان ها و روتورها دچار آسيب نگردند.

موارد یافت شده: 3